Praca administratora w biurze nieruchomości wiąże się z dużym bagażem odpowiedzialności i obowiązków, dlatego od osoby na tym stanowisku wymagana jest wszechstronność, umiejętność pracy pod presją czasu oraz bardzo dobra organizacja. Cechy te z pewnością posiada Kamila Kocik-Olszańska, która na dodatek lubi swoją pracę, dlatego wsparcie agentów w biurze RE/MAX Trend stoi na najwyższym poziomie. Na czym dokładnie polegają obowiązki administratora w częstochowskim biurze nieruchomości i jak wpływają one na efektywność pracy agentów?
Na czym polega wsparcie agenta nieruchomości przez administratora w biurze RE/MAX Trend?
Wśród wielu korzyści, na jakie może liczyć każdy agent nieruchomości działający pod szyldem RE/MAX, jest wsparcie ze strony administratora biura. Lista zagadnień i tematów, w jakich agent może liczyć na aktywną pomoc administratora jest bardzo szeroka. Co istotne, zadaniem administratora jest wspieranie zarówno początkujących agentów, jak i pośredników w obrocie nieruchomościami z dłuższym stażem, dla których największym wrogiem bywa rutyna.
Administrator koordynuje proces finalizowania transakcji sprzedażowych, a także prowadzi bieżący nadzór nad wszelkiego rodzaju umowami. W trakcie przygotowań do przeprowadzenia transakcji, pomaga agentowi w kompletowaniu niezbędnych dokumentów oraz w analizie stanu prawnego czy geodezyjnego danej nieruchomości. Doświadczenie praktyczne i wszechstronna wiedza ogólna związana z nieruchomościami – sprawiają, że agenci chętnie korzystają ze wsparcia administratora w rozwiązaniu różnych spraw. Dzięki temu, agent nieruchomości ma więcej czasu na kontakty z klientami oraz pewność, że na etapie przygotowywania transakcji nie pojawią się błędy formalne, które mogłyby wydłużyć albo nawet zniweczyć cały proces sprzedaży.
Czym jeszcze zajmuje się administrator w biurze nieruchomości?
Administrator biura nieruchomości zajmuje się ponadto współorganizacją obowiązkowych szkoleń dla agentów sieci RE/MAX, pomocą w przygotowaniu member profile oraz poradami dotyczącymi dobierania najlepszej strategii kontaktu z klientem. Oprócz doraźnego wsparcia, administrator w biurze RE/MAX Trend organizuje co dwa tygodnie cykliczne spotkania z każdym agentem, podczas których omawiane są bieżące tematy, a także inicjowane kontakty telefoniczne z klientami.
Często nawiązanie kontaktu z klientem ma wyłącznie charakter kurtuazyjny i ukierunkowany jest na utrwalanie wzajemnej relacji. Nierzadko zdarza się jednak, że rozmowa taka pozwala też zawczasu wychwycić potencjalne zagrożenia dla transakcji, niespójności czy braki formalne. Wszystko to sprawia, że agenci bardzo cenią sobie wsparcie, jakie otrzymują ze strony administratora biura nieruchomości.
„Spodziewaj się najlepszego, bądź przygotowany na najgorsze”, czyli praca administratora w biurze RE/MAX Trend
– to dewiza, jaką w swojej pracy kieruje się Kamila Kocik-Olszańska – administrator RE/MAX Trend, która z częstochowskim biurem nieruchomości związana jest od początku jego powstania. –Lubię „papiery”, dlatego dobrze czuję się podczas analizy różnych dokumentów, w których często znajduję nieścisłości lub błędy. Odpowiednia reakcja pozwala je szybko wyeliminować i zaoszczędzić czas, zanim „wypączkują” one to rangi problemu uniemożliwiającego sfinalizowanie transakcji, nad jaką agenci pracują nieraz kilka miesięcy. Wspieram aktywnie cały 15-osobowy zespół agentów działających pod szyldem RE/MAX Trend, wspólnie „szyjemy” każdą transakcję, jednak staram się przy okazji uczyć ich też samodzielności – zdradza tajniki swojej pracy Kamila, dla której najlepszym wypoczynkiem jest czas spędzany przy lekturze kryminałów psychologicznych i spacery z psem.